Skip to content

Inaugurare 31 mai 2009 – POZE

2 Iunie 2009

interior2_450

interior3_450

interior1_450

interior4_450

tehnic1_450

tehnic2_450

tehnic3_450

matasaru450

radutirle450

tirletipeipantis450

bolojanpoppantis450

patrupastori450

liviuapolzan220 gherman220

santa220 lucaciu220

benidudas220 bodog220

intrare450

fanfara450

corul450

grupulsperanta400

betel400

nicumuresan400

crasovan400

danielburtic400

matasarupop400

curtea450

masa450

ioanberar450

vasileghiurau450

cupola450

6 comentarii leave one →
  1. Ovidiu permalink
    2 Iunie 2009 14:01

    multumim Lui D-zeu pentru ceea ce ne-a daruit, De acum inainte vom avea mai mult de munca in campul evangheliei, de-a face oamenii sa vina mai mult, mai multi mai aproape de D-zeu

  2. Daniel permalink
    3 Iunie 2009 10:19

    Daca ne-ai spune si in ce parte a lumii se afla bisericile despre care vorbesti pe blogurile tale, am si putea participa la slujbele lor.
    Alta sugestie: ar merita facuta o lista cu bisericile evanghelice din Oradea si cu ADRESELE lor, ca sa poata fi gasite (dupa modelul listei de pe Clujul Evanghelic). Eventual si programul lor de cult.

  3. 3 Iunie 2009 13:44

    Biserica Penticostală Speranța se află pe Calea Bihorului 53, LA STÎNGA după trecerea podului (îngust) de la blocurile ANL de pe str. Ștefan cel Mare.

    Azi, miercuri, 3 iunie, în cadrul evanghelizării de la ora 18.00, va predica Vladimir Pustan și vor cînta Cireșarii.

    Tot azi, la aceeași oră, la Sala Sporturilor: Turneul Evanghelistic IMPACT 2009.

    Daniel, cu un singur comentariu scurt m-ai provocat, fără să știi, să fac un comentariu mai amplu, care sper să ne fie de folos tuturor.

    1. Informația

    Chestiunea informațiilor și a circulației lor în timp util rămîne o problemă în mediul evanghelic. În ultimii ani s-au făcut progrese în ceea ce privește distribuirea în spațiul public a informației de interes general provenită din spațiul confesional neo-protestant. Adventiștii stau cel mai bine la capitolul: transmisiuni radio TV, reviste, comunicate de presă.

    De remarcat faptul că s-au înmulțit considerabil modurile de prezență a evanghelicilor pe Internet.

    În ultimii ani am întocmit și actualizat o listă cu 1.000 de site-uri evanghelice și o listă cu 550 de bloguri evanghelice.

    Mă așteaptă o listă de vreo 150 bloguri să le adaug.

    Totuși, deși numărul blogurilor evanghelice a crescut semnificativ, și deci și informația e mai bogată, consider că încă mai este mult de făcut în ceea ce privește colectarea de informații și distribuirea lor în timp util.

    2. Resurse

    Problema resurselor rămîne și ea una importantă. În ultimii 7 ani, conform proiectelor de promovare a culturii evanghelice pe care le-am inițiat și derulat, am depuse eforturi semnificative de stabilire de relații și de cultivare a lor. Am participat la diverse conferințe (despre unele am și scris, cum ar fi Colocviile Cornilescu sau Conferința Amprente), am fost membru activ pe diverse liste de discuții (Masa Rotundă, Media Creștină, Cuvinte la schimb, Confesionala, România Evanghelică, Info Creștin) și pe bloguri, astfel că mi-au fost confirmate cîteva intuiții:

    – Există destule resurse umane, spirituale, financiare și relaționale în mediul evanghelic românesc pentru conturarea unei noi etape în istoria neo-protestanților din România. Am avut ocazia să cunosc pe Internet oameni dispuși să se implice în mod consistent, cel mai relevant exemplu, în cazul meu, fiind Vasile Tomoiagă de la Clujul Evanghelic.

    – Deși există resurse, ele nu sînt folosite nici măcar pe jumătate. Există o mare nevoie de proiecte motivatoare, de pretexte care să ridice nivelul de entuziasm în spațiul public.

    – Există multe proiecte locale, regionale și mai puține la nivel național, ceea ce, pînă la un punct, este normal, avînd în vedere spiritul autonom al dinamicii pocăiților. Dincolo de acest punct, însă, nu putem decît să regretăm că instituțiile regionale și naționale nu gestionează mai bine bazele de date pe care le au, astfel încît informația publică să circule în mod normal, iar accesul la informațiile publice să fie o practică obișnuită, cotidiană.

    – Fiind români, trebuie să recunoaștem că avem un stil mai puțin discipinat de muncă, proiectare și finalizare. În schimb, avem o amprentă pitorească pe care am putea-o folosi dacă am fi mai atenți.

    – Faptul că avem acces la informații publice într-un mod ineficient se datorează mai multor factori: ignoranță, incompetență, suspiciune, perspectivă localistă, concentrarea eforturilor relaționale și tehnice DOAR în funcție de anumite proiecte, interese, intuiții.

    3. Vizibilitatea

    În noua etapă care se conturează în istoria neo-protestanților din România, unul dintre parametrii importanți este vizibilitatea.

    La ora actuală ar trebui ca bisericile, instituțiile, organizațiile, credincioșii evanghelici să aibă cel puțin un blog, care poate însemna măcar o sursă de informație pentru public, dacă nu chiar un jurnal și o strategie de management conversațional.

    Cu altă ocazie voi aborda acest subiect mai pe larg, măcar să explic de ce am lansat 35 de bloguri într-un an.

    4. Diverse

    La finalul acestui comentariu voi aminti cîteva dintre chestiunile concrete cu care m-am întîlnit.

    Deși sînt în Oradea de 14 ani, sîmbătă am călcat prima oară pe Calea Bihorului, unde este Biserica Speranța.

    Sîmbătă, și apoi duminică, am avut ocazia să reîntîlnesc persoane cunoscute în diverse contexte, de la o reîntîlnire după 18 ani cu cineva cu care am stat într-un apartament la Viena acum 18 ani pînă la colegi de la Universitatea Emanuel din anii ’90, de la pastori penticostali pînă la baptiști aflați pe scaunele inaugurate în 31 mai.

    Am făcut o droaie de poze la inaugurare (m-am calificat la locul de muncă) și mi-am notat multe informații despre pastori, biserici, proiecte.

    Un gust amar mi-a rămas neobservînd vreun jurnalist orădean care să se intereseze de acest eveniment al urbei noastre. Dacă un astfel de eveniment, la care au participat peste 1.000 de oameni și oficialități ale orașului, nu e băgat în seamă, cum să fie băgat în seamă o lansare de carte – Summa theologica, precum cea de aseară de la Librăria Humanitas, unde au fost 40 de oameni? Chiar vorbeam cu cineva și spuneam: trebuie oare să spargem o mașină ca să vină jurnaliștii?

    De asemenea, nici bloggerii orădeni nu prea se arată la evenimente pe care eu, cel puțin, le consider importante, unice: inaugurarea unei biserici, Primăvara Poeților (la lansare la Librăria Galaxia Gutenberg au fost 6 persoane, cei care au organizat evenimentul și 6 persoane din presa locală), prezentarea lăutei la Universitatea Emanuel de către singurul om din România care face lăute (8 pe an) și aș putea continua cu alte exemple.

    Da, trăim o viață suprasaturată cu momente, dar săracă în evenimente. Mai ales dacă nu ne formăm ochiul pentru ele. Mai ales dacă ne obișnuim să ne obișnuim.

    Am aflat întîmplător de inaugurarea de duminică, cînd l-am sunat pe Vladimir Pustan să-i urez La mulți ani! de ziua lui, de care am aflat… întîmplător. De pe Internet.

    Dacă uneori “întîmplător” are de a face cu providența divină, eu zic că e bine. Dar dacă de cele mai multe ori “întîmplător” are de a face cu ignoranța noastră, zic că-i bai.

    Multe aș mai avea de adăugat, dar mă opresc, că doar e vorba de un comentariu, nu?

    Să nu uit de chestiunea cu adresele bisericilor din Oradea, de fapt e vorba de informații despre evanghelicii din Oradea.

    Clujul Evanghelic a apărut la sugestia mea.🙂

    Brașovul Evanghelic, cam tot așa.🙂

    Apoi, după ce au apărut încă cîteva bloguri de felul ăsta, mi-am spus, acum un an, că trebuie să fac România Evanghelică.

    Dar mi-ar fi fost rușine să nu fac și Oradea Evanghelică.🙂

    Desigur, Clujul Evanghelic e blogul, de acest tip, cel mai bine dezvoltat. A adunat 200.000 de vizite, adică o treime din cele 600.000 de vizite pe care le-au adunat cele 25 de bloguri din Rețeaua România Evanghelică.

    Am făcut poze la mai multe biserici evanghelice din Oradea, probabil o să afișez cîte una, din cînd în cînd.

    De asemenea, am inițiat și Bihorul Evanghelic, am făcut cîteva poze cu biserici care erau lîngă șosea.

    Țin să menționez că, altădată, cînd s-a solicitat pe o un grup de discuții, o listă cu edituri evanghelice și cu librării, le-am făcut și pe astea, întrucît nu există undeva, pe Internet, astfel de liste care ar fi de folos multor categorii de oameni.

    Există pretenții tot mari, oamenii se așteaptă să găsească baze de date pe Internet – iată un lucru pe care l-am observat și eu și Vasile Tomoiagă, însă ar trebui să nu se uite că pentru așa ceva se trudește, nu glumă.

    Clădirea Bisericii Speranța este un edificiu excelent și intim, dar la periferia orașului, unde casele sînt de tip comună iar șoseaua e cumplită.

    Cam așa e și cu prezența evanghelicilor pe Internet. Uneori există proiecte foarte frumoase, dar magistralele pe care circulă informația sînt denivelate și peticite, dar ne bucurăm totuși cînd ajunge cumva.

    Am scris acest comentariu, pe scurt!, cu speranța că vor fi cititori care vor înțelege că uneori o informație aflată din “întîmplare” merită transmisă și altora.

    Harul și pacea lui Dumnezeu să ne fie înmulțite!

  4. Cristian Ghiurau permalink
    3 Iunie 2009 21:41

    Iisus merita toata Slava pentru Biserica Lui. Iisus merita toata Lauda pentru constructia Casei de Rugaciune de la Biserica ” Speranta ” Iisus sa fie Binecuvantat.
    ” Din El prin El si pentru El sunt toate lucrurile ”
    Fiti binecuvantati de Domnul.

    Cu respect,
    Cristian Ghiurau

Trackbacks

  1. 1 iunie « Info Creştin
  2. Despre evanghelici și adresele bisericilor evanghelice « România Evanghelică

Lasă un răspuns

